Zvolenský hrad - prechádzka okruhom po modrej

09.09.2018
zvolensky-hrad-prechadzka-okruhom-po-modrej

Pre niekoho možno známejší ako Pustý hrad - lebo až na ojedinelé vykopávky (aj keď prvé už za Uhorska) bol donedávna ozaj pustý a stáročia doslova pohltený lesom. Svedčia o tom aj pne stromov, ktoré ešte dnes trčia z trávy v jeho dolnej časti. Stavím sa, že ani veľa Zvolenčanov pred nejakými 20 rokmi nevedelo, na ktorom kopci vlastne je. Lebo nad stromy nič netrčalo. Dnes už je hrad zdola krásne viditeľný a výborne dostupný. Pre pešiaka samozrejme najlepšie (aj keď najstrmšie) serpentínami po náučnom chodníku, ktorý začína kúsok za zimným štadiónom. Ale sú tu minimálne štyri možnosti aj pre bajkerov - po spevnených cestách od Červeného medokýša (nový asfalt dokonca...), poza zimný štadión a po modrej značke od smerovníka Pod dráhami, alebo po zelenej z Neresnice. Všetky cesty sa zbiehajú na križovatke, kúsok pod bránou do horného hradu.

V_sedle_pod_hradom

Chcel som najskôr spraviť okruh po náučnom chodníku, ale veľa asfaltu a hluku z cesty ma odradilo. Tak som radšej okruhoval po modrej, samozrejme spolu s náučným chodníkom na začiatku. Cik - cak po serpentínach strmo na hrad a z hradu príjemne dole po lesných cestách, v tieni stromov nazad do mesta. Len ten úvod a záver (z a do centra) trochu vadí - taký „industriálny“, ako cesta do roboty do fabriky :-) A samozrejme hluk z R2 do toho. Ale kto má tri - štyri hodinky čas a chuť na prechádzku, oplatí sa mu. A zvlášť, ak tu niekedy už bol, ale veľmi dávno - bude len oči otvárať, ako sa hrad zmenil. Aj výhľady parádne.