Z Králik do Kremnice na kávu (behom)

31.05.2016
z-kralik-do-kremnice-na-kavu-behom-Celý internet je dnes plný unikátnych výkonov – prechodov, prelezov, prebehov, zjazdov, patriacich skôr do ríše snov ako do tohto sveta. Tento príspevok bude pravým opakom a berte ho niečo ako zaujímavý tip na pekný beh, určený pre bežných smrteľníkov obľubujúcich pohyb behom a v prírode. Túto trasu som mala v pláne už dlhšie a túto nedeľu som si ju konečne prebehla. Dĺžka je 35km s prevýšením 1500m, možné su samozrejme aj obmeny s rôznym predĺžením.

Vybiehali sme ráno z Králik po starej asfaltke popri chate nad Tajovom, pokračujúc po zvážnici na Tichú. Odtiaľto pekným stúpaním na Gergelyho tunel, ktorý je mimochodom a na našu radosť v rekonštrukcii. Do mesiaca by mal byť aj prejazdný. Prehupneme sa na druhú stranu hrebeňa a pokračujeme poklusom na Skalku, odtiaľ smer Krahule luxusnou lesnou cestou za príjemného mrholenia. Na Krahuliach dážď ustáva, zbiehame po zjazdovke na asfaltku, ktorá nás dovedie priamo do Kremnice. Trochu sa pomotáme okolo hradu, dáme kávu a poberáme sa naspäť. Pár km bežíme po rovnakej trase, pri ústí do Partizánskej doliny odbočujeme vpravo a stúpame ňou po starej ceste až Pod čerešňu. Pokračujeme lesnou zvážnicou smer chata Hostinec. Odtiaľ po značke na Velestúr, Zlatú studňu a zbeh po bežkárskej zvážnici späť do Králik. Trasa je veľmi pekná po dobrom povrchu a hlavne pozbavená miliardy turistov, o ktorých by ste zakopávali v nejakej inej lokalite :-)

Sisa

Fotky Z Králik do Kremnice na kávu (behom)

RE: Z Králik do Kremnice na kávu (behom)
Jano 03.06.2016
Sisa, ty ako lokalpariot, vies pochopit, ze aj po 50 rokoch Zivota v Alpach dostanem zimomriavky, ked vidim a citam tento clanok.. Ten pohlad na majestatnu Kriznu, porazi aj Matterhorn.

Sisa 13.06.2016
Veru tak:-) Matterhorn som nikdy sice nazivo nevidela ale viem, ze pre mna budu Kremnicke vrchy stale jednotkou:-)