Dobročský prales a okolie

24.03.2017
dobrocsky-prales-a-okolie

Tento prírodný klenot je jednou z najlepších ukážok zachovaného karpatského lesa u nás. O to vzácnejší, že leží v  lesníkmi stáročia intenzívne využívaných Balockých vrchoch, len slabých šesť kilometrov nad Čiernym Balogom, na južných svahoch doliny Brôtovo. A dostupný je priamo z asfaltky. Práve lesníci si už v r.1913 uvedomili jeho cenu, takže dnes je tu vyše 100ha najprísnejšie chráneného územia a 100ha jeho ochranného pásma. Vstup možný len s objednaným sprievodcom ( info tu ), ale aj z cesty je čo obzerať.

Len hore a dolu dolinou by bolo málo, ale za pohodových 6-7 hodín sa dá zokruhovať príjemná prechádzka so začiatkom aj koncom v Dobroči (na zastávke busu napríklad). Hore Brôtovom popri pralese až do sedla Tlstý Javor, odtiaľ len trošíííčku po hlavnej a ďalej veľmi pekným okrajom Sihlianskej planiny k osade Kysuca – Uhliarka. Odtiaľ dole dlhou dolinou Páleničnô. V podstate popri Čiernom Hrone.

Doliny sú komplet asfaltové, treba pribaliť inlajny, alebo ísť v teniskách. Na bajk je to tiež super, ale radšej v opačnom smere, lebo z Brôtova (od horárne Sedmák) treba trochu potlačiť. Zato hore, okrajom planiny, pod nohami/kolesami ubieha pohodová, mäkká lúčno-lesná cesta. Keď sa pridajú sýte farby jesene, stačí už len ísť a vychutnávať. Vychutnajte si galériu, aj keď počasie som ktovieaké gýčové nemal. Šťastnú cestu :-)

Fotky Dobročský prales a okolie

RE: Dobročský prales a okolie
Ramil (work93025@gmail.com) - 25.03.2017
Slovensko je skratka uzasne :). Dakujem za vyborny tip na vylet