Montenegro MTB: Na hranici s Albánskom

04.12.2012
montenegro-mtb-na-hranici-s-albanskom

Montenegro MTB: Jún 2011

Počas našej bajkovej akcie v divokej Čiernej Hore sme sa presunuli do dedinky Veruša na východe krajiny. Ubytovali sme sa po chvíli hľadania v budove detského tábora. Sezóna ešte len začínala ale nejaké deti tu už vystrájali :) Čierna hora má svojskú atmosféru, ešte som sa nikdy s niečím podobným nestretol.

Na druhý deň nás čakal dlhý a náročný okruh vedúci časťou pozdĺž Albánskej hranice. Prvá útočná štvorka s krycím názvom "Masochisti" vyrazila skoro zrána. Nad Verušou sa vznášala hmla. Bolo chladno. Prvé stúpanie na Katun V.Čafa nás však pekne zahrialo.

Odtiaľ sme za neustáleho fotenia zozjazdovali dole ku Rikavačkemu jazeru. Za ním už sa na nás škerilo Albánsko. Nádherná samota obklopená divokými horami. Údolie ako z knižky Karla Maya. Začíname šliapať do druhého sedla dnešného dňa. Obklopení vápencovými vrcholmi prerušujeme náročné šliapanie na najľahšom prevode častými fotozastávkami - ináč sa nedá.

Druhé sedlo dnešného dňa a nádherný výhľad na krasovú krásu Kucku krajinu. Čaká nás dlhý zjazd a množstvo zátačiek až na náhornú plošinu s osadou Korita. Po ľavoboku máme výhľady na Albánske pohorie Prokletje. Pozeráme, študujeme, zoomujeme, sakra stávame sa obeťami prekliatia.

Osada Korita. Prví ľudia, kone, psy a krčmáááá. Po doplnení zásob pokračujeme zjazdom smer civilizácia ale včas z cesty odbočíme smer divočina. Tretie dlhééé stúpanie, tentoraz po asfalte. Nádherné výhľady, stále sa meniaca krajina. Pomaly sa blížime k vyvrcholeniu dňa - Bukumirskému jazeru.

Bukumirsko_jezero

Nie je tu ani nohy. Teda pardon, pasú sa tu koníky. Nahí naskáčeme do jazera, voda je príjemná vlažná osviežujúca. Ako chutí vie ten, kto to vyskúšal po celodennej bajkovačke v horúčave. Odchádzame od jazera a Matúš nám naplánoval prídavok. Ešte jeden zjazd. Výhľady na divoký kaňon a štvrté stúpanie dňa.

Krátky zjazd do Veruše. Zážitok nám zobral reč. Vstrebávame. Ideme do maličkej reštaurácie na čerstvé pstruhy. Objednáme si, malý chlapec na bicykli vyráža smer vodná nádrž a o chvíľu sa vráti s igelitkou z ktorej kvapká voda. Čerstvé pstruhy putujú na gril.

Montenegro. Krajina ktorú tvoria iba hory a kúsok morského pobrežia.

M.Bartoň, foto: Michal, Martin

Fotky Montenegro MTB: Na hranici s Albánskom

RE: Montenegro MTB: Na hranici s Albánskom
alex luczy 05.12.2012
krasny prispevok a fotky, zdravim sano luczy

05.12.2012
krasa. inak tie kvietky, to je leknica zlta - nuphar lutea.tiez mam podobne uzasne zazitky z ciernej hory, urcite sa tam chcem este vratit.