Rock Machine
<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 42) >>

Polana a Rudohorie

Každý kút Slovenska ponúka nepreberné možnosti na turistiku. Nielen známe pohoria a najvyššie vrcholy majú svoje čaro. Mnohé krásne miesta sú stále opomenuté a okrem pár miestnych horomilov tam veľa ľudí nezavíta. A možno práve to je to, čo ich robí výnimočnými.   Novohradský región ponúka na výber všetko od vyhliadkových kopcov, cez tiché lesné zákutia, vodné plochy, až po prírodné a kultúrne pamiatky. Ochutnávkou z každého rožka troška je aj Cinobanský bludár. Ide o okružnú trasu okolo Cinobanskej doliny s dĺžkou 20,5 km a celkovým pre...   Celý článok
Bohovsky vhod mi prišlo, keď mi Milan zavolal, či si nechcem dať koliečko z BB smerom na Riečanské sedlo a odtiaľ popri vysielači na Laskomeri nazad. Len tak, na krátko, po robote. Lebo Mestské lesy Banská Bystrica tu naťahali pred pár rokmi plno miestnych turistických trás a niektoré z nich vedú po pekných singlíkoch, úzkych, hravých, kľukatých, viac či menej technických. Využívajú lesnícke a poľovnícke "kopané chodníky", akých je plno aj v ostatných častiach Slovenska. Často sa po nich motám, len som doteraz nemal „modelku“ s bajkom, a...   Celý článok
Konečne teplo, či až horúco, dlhé dni a dobrá predpoveď počasia. Vyberám si preto dlhší horský okruh, spájajúci viacero našich regionálnych „horských prémií“. Ráno to švihnem cez Kremnické, k obedu si dám Krížnu, ako dezert volím Panský diel a poobedná siesta bude „hrebeň“ BB – ZV.   Dlho som čakal na zlepšenie počasia a riadne horúčavy. V spojení s bikom ich priam zbožňujem. Počas týždňa beriem dovolenku. Potrebujem uvoľniť ventily a dostať zo seba nahromadené myšlienkové slučky. Nedávno ma napadol okruh „okolo kotliny“. ...   Celý článok
Na východ od Banskej Bystrice, smerom pod Poľanu, ležia nízke guľaté vŕšky, kryté striedavo lesmi, poliami a najviac asi lúkami. Ale hlavne pretkané hustou sieťou ciest a chodníkov, kde sa dá do nekonečna blúdiť, najlepšie na bajku. Pod kolesami väčšinou šotolina, neveľa technických pasáží, rýchle a komfortné zjazdy, mierne tiahle stúpania... Ideálny kút na jarné rozjazdenie. A ukážkové počasie prvomájovej stredy nedovolilo sláviť sviatok práce celý deň len prácou, tak som aspoň popoludní na pár hodín vyrazil.   Na začiatok rozcvička pro...   Celý článok

O ničom túra

21.12.2012
Poznáte to všetci, to bezčasie medzi jeseňou a zimou... Sychravé vlhko, výhľady najviac pod nohy, všade blato, krajina sivá, depresívna... Ako zabiť víkend, keď sa nikam nechce? Človeka týždeň v robote zavretého by aj ťahalo niekam von, ale to počasie... Najlepšie sadnúť si doma a pri čaji prezerať fotky z tých krajších dní, že? Ak nie sú iné povinnosti...   Práve tie ma jednu takú „o ničom“ sobotu vyhnali na to najhorehronskejšie Horehronie, do Závadky a Pohorelej. Ale čo tam celý deň? Aspoň sa medzi tými dedinami prejdem - okľukou cez Kl...   Celý článok
Prvá októbrová nedeľa je bežcom dobre známa. Ale košických maratónov som sa nabehal do sýtosti, nechce sa mi už kvôli 3 hodinám naháňania obetovať celý víkend. A navyše keď sa ukazuje taká plnofarebná, až jesenne gýčovitá sobota ako teraz.   Je rozhodnuté, najlepší rozklus pred maratónom je celodenná túra :-) Aspoň uvidím čo to so mnou spraví v nedeľu. Bude ďalšia skúsenosť. Chvíľa posedenia nad mapami, zohľadnenie pohybu slnka po oblohe a cestovných poriadkov a plán je jasný: z Bankova po červenej na Kojšovskú hoľu a odtiaľ po modrej...   Celý článok
Ak rátame aj nultý ročník, môžme dnes skonštatovať , že do tretice všetko dobré. V sobotu 5. mája sa konal druhý ročník bežecko-cyklisticko-vodáckych pretekov pod čoraz známejším názvom - Horehronský trojboj.   V piatok do 18:00 bolo treba dopraviť bicykle a zaprezentovať sa vo vodáckom kempe v Nemeckej. To spôsobilo problémy hlavne tým zo vzdialenejších končín a pracujúcim, pre ktorých možnosť zobrať si v piatok voľno rovná sa sci-fi. Nakoniec - neboli sme jediní a tak sa všetko nejako postíhalo a čosi po siedmej už autá s prívesmi, nalože...   Celý článok
         Za všetko môže jedna fotka zavesená na internete. Bol na nej zasnežený skalný masív s výhľadom na Vysoké Tatry pri východe slnka. Vraj Skalisko (1293 mnm) - najvyšší kopec Volovských vrchov. Pred pár rokmi som tam bola, ale Tatry som veru odtiaľ nevidela. To treba preveriť! Ideálne v zime a pri východe slnka.    Neviem, či to spôsobili tie tuhé mrazy, ale na túto blbinu sa nedá nikto ukecať. Jedine Lukáš nesklamal. A keďže Lukáš má stan, je rozhodnuté. No dobre, Lukáš má okrem stanu aj ešus, mne vyhovujúce postupové tempo a hlavne v...   Celý článok
Kalendár pripomína 3. január a je preto najvyšší čas vybehnúť niekam do hôr. Rozhodnutie nakoniec padlo na moje obľúbené Veporské vrchy, na ich juhozápadnú časť – Sihliansku planinu. Aj keď tieto končiny už mám pochodené celkom slušne, v zime je to predsa o niečom inom. Predpoveď počasia sľubuje príjemné inverzné počasie. Cestou Zvolenskou kotlinou od Zvolena až po Hriňovú vládne všade naokolo hustá hmla. Dúfam, že v nadmorskej výške nad 900 m n. m. budem mať nádej aj na slnečné lúče. Počasie nesklamalo a už za Detvianskou Hutou sa hmla z...   Celý článok
Vytriasam seno zo spacáku aj z odevu, leziem zo šopy pod sedlom Burda a sledujem, ako slnko pomaly stúpa spoza Vysokého vrchu. Tak začína štvrtý deň motania po Muránskej planine - dnes ju cez Fabovu hoľu a sedlo Zbojská opustím. Zo sedla si ale spravím zachádzku a do Pohronskej Polhory sa spustím cez sedlo Chlipavica a samoty Krátke. Nebo je dnes zase modré, vyzerá to na pekný deň.   V sedle Burda seriózna križovatka, okolo prefrčí pár osobákov, prachu ako v cementárni - sucho je už riadne dlho. Kým sa začnem štverať na Fabovu hoľu, idem si ešte ob...   Celý článok
Načínam druhú polovicu 4-dňového potulovania po lesoch stolických a muránskych - raňajkami na terase chaty na lúke Studňa na Muránskej planine. Ručiaci jeleň nedal spať, takže všetky ranné úkony sú za mnou skôr, ako slnko vylezie nad stromy. Môžem vyraziť v ústrety skracujúcim sa tieňom. Cieľom je dolina pod prameňom Rimavy, kde na mape vidím preveľa sivých obdĺžničkov a teda dúfam, že zas nebudem musieť vyťahovať stan. Dostať sa tam nechcem priamo (to by som skončil na obed) – ide sa pekne cik-cak, lebo chcem obzrieť aj samoty nad Tisovcom.   ...   Celý článok
Muránska Zdychava vstáva ešte za tmy a ja s ňou. Nie že by tu bol nejaký veľký ruch, ale senník, moja dnešná „ubytovňa“, je v doline a ja si chcem vychutnať východ slnka z vyšších miest samôt a terasových polí. Tak sa štverám tam, odkiaľ som včera zliezol, hľadajúc nocľah. Času do svitania dosť, času do večera ešte viac. Dnes to bude kratšie ako včera, komplet po červenej a dúfam že aj hodné tejto farby, vyhradenej pre hlavné turistické chodníky. Cez rekreačné stredisko (komu ako :-) Predná hora sa chcem dostať medzi kone na Veľkú lúk...   Celý článok
Je polovica septembra, leto sa akosi nechce rozlúčiť a vo štvrtok štátny sviatok. Ideálna príležitosť vypadnúť z civilizácie na dlhé štyri dni a zaplatiť to len jedným dňom dovolenky. Lákajú ma menej navštevované končiny Slovenského Rudohoria medzi Stolicou, Fabovou hoľou a Klenovským Veprom, ktorých jadrom je NP Muránska planina. Pre istotu mám aj stan, ale spolieham sa na senníky a šopy. Aspoň podľa mapy by ich malo byť na konci každého dňa dosť. Takže správne naladený vystupujem z vlaku pod „Telgártskou sľučkou“. Dnešným cieľom je najp...   Celý článok
         Už minulý rok som sa čistou náhodou dostala na nultý ročník skvelej akcie pod názvom Horehronský trojboj. Preto som ani tentokrát nezaváhala s prihláškou a podarilo sa mi presvedčiť ešte pár podobne postihnutých nadšencov. Veď o čom raz budú deťom rozprávať a s čím sa budú po krčmách vystatovať? Po skúsenostiach z minulého ročníka mi bolo jasné, že ak chce človek správne doladiť športovú formu a nezanedbať pritom pitný režim, musí prísť už v piatok večer a prespať v kempe. Tak aj bolo. Bajky sme museli doručiť na odovzd...   Celý článok
         Štiavnické vrchy patria k tzv. stredoslovenským neovulkanitom. Pozostatky sopečnej činnosti sú lákadlom nielen pre geológov, ale aj pre bežných turistov. K najviac navštevovaným lokalitám v tomto pohorí patrí dominantné Sitno (1 009m n. m.), či početné štiavnické tajchy. V tomto článku sa ale pozrieme na zákutia v juhovýchodnej časti Štiavnických vrchov, ktoré rozhodne nepatria k tým hojne navštevovaným. No napriek tomu sa určite oplatí spoznať aj takéto končiny. Značkované trasy boli v uplynulých rokoch obnovené, takže pohyb p...   Celý článok