Zoznam článkov od 1 do 20 (z 37) >>

"Veľa ľudí sa zúčastňuje ultramaratónov z rovnakého dôvodu, z ktorého druhí berú psychotropné látky."

Scott Jurek

Polana a Rudohorie

Kto je krepý, padne na nos (moja druhá lyžiarska túra)

26.11.2016
Nedivte sa, že nevidíte žiadne autentické fotografie, v tom čase (1950) som nemal na aparát peniaze. Vidíte digitálnu kompozíciu. Po prvej mojej lyžiarskej túre skončili lyže rozrúbané na fakličky v peci, ale po prihlásení do športovej školy som „vyfasoval“ kompletný bežecký výstroj. Takže po istom čase som bol na snehu znovu mobilný. Že som tie laty už aj lepšie ovládal, to už som po mnohých tréningoch (a už aj po dorasteneckých pretekoch) zbadal aj sám. Ale moja túžba, ísť aj do terénu na lyžiarske túry, mi nedala pokoj vymyslieť aj ďalšiu...   Celý článok
  Smolník, 13.11.2016: Horský beh Smolník znamenal pre 174 bežcov zážitok, náročné podmienky a aj prvý sneh sezóny. Druhý ročník trailového bežeckého podujatia Horský beh Smolník (HBS), a jeho dve rozlične náročné trate, už majú svojich víťazov. Najprv však trocha štatistiky. Aj napriek sneženiu, vetru a teplotám okolo nuly, sa na štart HBS 2016 postavilo 174 pretekárov, z toho 6 Maďarov a jeden Francúz. Bežci si mohli zvoliť z dvoch tratí: dlhej s názvom „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ (33 km s kumulovaným prevýšením 1400m) a krát...   Celý článok
 Muránsky hrad patrí rozlohou k najväčším a nadmorskou výškou 938m. k najvyššie položeným hradom na Slovensku. Viacej ale už v textoch prefotených do fotogalére.   Vyrazili sme zo sedla nad Muránskou hutou pri odbočke na Prednú horu. Po žltej značke sme sa traverzom s občasnýmy preliezkami asi za 1:30 hod. dostali ku chate pod Muránskym hradom (bolo otvorené základné občerstvenie, borovička, rum...   Parádna jeseň je asi najlepší čas na podobné prechádzky. Výhľadom z hradného vrchu nič nestálo v ceste. Je vidieť, že na hradnom vrchu prebiehajú ...   Celý článok
Tunel vo vrcholovej časti Kremnických vrchov je dobre známy mnohým turistom, bežkárom, horským cyklistom potulujúcim sa po Kremnických vrchoch. Počiatky jeho vzniku siahajú do dávnej minulosti. Tunel dala preraziť pravdepodobne Thurzovsko-fuggerovská banská spoločnosť v 14. storočí. Slúžil na prepravu striebra a medi z hút v Tajove a Banskej Bystrici do Kremnice, pričom umožňoval najkratšie spojenie medzi týmito mestami. Vo svojom vtedy pôvodnom stave bol tunel taký vysoký a široký, že ním bez problémov prešiel štvorzáprah s koňmi. Má však aj svoju z...   Celý článok
Už som tu viackrát spomínal, že okolo Banskej Bystrice je neskutočne veľa možností na MTB. Tu je jeden námet na kolečko ponad Hornú a Dolnú Mičinú. Samé lúčne, poľné a lesné cesty s miernym sklonom, len miestami krátky stupáčik/padáčik. Terén vhodný na také pohodové pojazdenie, kam môžete vziať aj frajerku neznalú techniky jazdy, prípadne detiská. Alebo naopak, je to tu vhodné aj na rýchle „chrtenie“ s penou u huby, keď na potrénovanie nie je viac času ako po práci do zotmenia :-) Samozrejme žiadne alpské velikány v pozadí, ale v peknom poča...   Celý článok
Celý internet je dnes plný unikátnych výkonov – prechodov, prelezov, prebehov, zjazdov, patriacich skôr do ríše snov ako do tohto sveta. Tento príspevok bude pravým opakom a berte ho niečo ako zaujímavý tip na pekný beh, určený pre bežných smrteľníkov obľubujúcich pohyb behom a v prírode. Túto trasu som mala v pláne už dlhšie a túto nedeľu som si ju konečne prebehla. Dĺžka je 35km s prevýšením 1500m, možné su samozrejme aj obmeny s rôznym predĺžením. Vybiehali sme ráno z Králik po starej asfaltke popri chate nad Tajovom, pokračujúc po zvážnici...   Celý článok
Moja mama to dlho netajila, 23.3.37 som bol tu. Zbadali to všetci, lebo som vraj reval ako pavián. Stalo sa to v Radvanskom zámku, kde sme vtedy bývali. Medzi prsníkom a posratými plienkami som ťahal deň za dňom až tak ďaleko, kým sme sa neodsťahovali na terajšiu ulicu Terézie Vansovej, oproti jej domu. Nemala deti, tak sme smeli v jej záhrade doslova vyžrať všetko ovocie. Pomaly sa môj akčný rádius zväčšil až po mestský park, kde boli tenisové kurty a v zime aj hokejové ihrisko. Dosiahol som vek (vtedy bežala druhá svetová vojna), keď som začal chodiť ...   Celý článok
Urodilo sa nové ultrapodujatie a je dobre, že medzi Prešovom a Košicami. Presnejšie v Šarišskej vrchovine, Čiernej Hore a Volovských vrchoch. Nech sa aj na východe dozvedia, ako sa dá krásne telo zničiť v rámci jedného víkendu. Hneď na úvod treba povedať, že sa páchateľom tejto mierne „nadmierečnej“ stovečky Belovi S. a Marcele R. táto myšlienka aj vďaka počasiu podarila takmer dokonale. Lebo to, čo predpovedal SHMÚ na 8. a 9. august, už fakt prestávala byť sranda: Už provokácia v podobe pozvánok na púštny ultramaratón (v Ománe či kde), ...   Celý článok
Sopečné Javorie - to sú na severe lesy, na juhu mozaika lúk a lazov - na mape to vyzerá vééééľmi pekne. Niečo viac ako 40km bude dlhý ten dnešný okruh - to je síce trochu moc na dennú turistiku, ale tak akurát na ľahký indiánsky beh, pre niekoho „hopsoklus“ v maratónkach. A posledná zúfalá možnosť nahnať nejaké tréningové kilometre pred prvou stovkou sezóny (ktorú som nakoniec radšej vynechal). Vystriedam všetky farby „turistického spektra“, lebo začnem na žltej medzi Zvolenom a Zaježovou, tam odbočím na červenú po rázcestie Polomy, zbehnem po...   Celý článok
Banská Bystrica má výhodu: za 5 minút z mesta v lese, na bajku to platí dupľom, veď domorodci vedia... Aj dolinku Driekyňa pri Ľupči poznajú, aj ako sa tam poza Hron dá z BB jednoducho dostať. Pre cezpoľných mám takýto tip: na Uhlisku obrovské parkovisko pri Hrone, tam treba začať. Smerom na východ, najprv po hrádzi, potom popri záhradkách, cez Šalkovú a tak ďalej až k smerovníku v ústí doliny. Väčšinou v tieni lesa, príjemne húpavo hore - dolu. V podstate sa stačí držať zelenej turistickej, ale aj nejaké cykloturistické „céčka“ je vidieť. Chod...   Celý článok
Každý kút Slovenska ponúka nepreberné možnosti na turistiku. Nielen známe pohoria a najvyššie vrcholy majú svoje čaro. Mnohé krásne miesta sú stále opomenuté a okrem pár miestnych horomilov tam veľa ľudí nezavíta. A možno práve to je to, čo ich robí výnimočnými.   Novohradský región ponúka na výber všetko od vyhliadkových kopcov, cez tiché lesné zákutia, vodné plochy, až po prírodné a kultúrne pamiatky. Ochutnávkou z každého rožka troška je aj Cinobanský bludár. Ide o okružnú trasu okolo Cinobanskej doliny s dĺžkou 20,5 km a celkovým pre...   Celý článok
Bohovsky vhod mi prišlo, keď mi Milan zavolal, či si nechcem dať koliečko z BB smerom na Riečanské sedlo a odtiaľ popri vysielači na Laskomeri nazad. Len tak, na krátko, po robote. Lebo Mestské lesy Banská Bystrica tu naťahali pred pár rokmi plno miestnych turistických trás a niektoré z nich vedú po pekných singlíkoch, úzkych, hravých, kľukatých, viac či menej technických. Využívajú lesnícke a poľovnícke "kopané chodníky", akých je plno aj v ostatných častiach Slovenska. Často sa po nich motám, len som doteraz nemal „modelku“ s bajkom, a...   Celý článok
Konečne teplo, či až horúco, dlhé dni a dobrá predpoveď počasia. Vyberám si preto dlhší horský okruh, spájajúci viacero našich regionálnych „horských prémií“. Ráno to švihnem cez Kremnické, k obedu si dám Krížnu, ako dezert volím Panský diel a poobedná siesta bude „hrebeň“ BB – ZV.   Dlho som čakal na zlepšenie počasia a riadne horúčavy. V spojení s bikom ich priam zbožňujem. Počas týždňa beriem dovolenku. Potrebujem uvoľniť ventily a dostať zo seba nahromadené myšlienkové slučky. Nedávno ma napadol okruh „okolo kotliny“. ...   Celý článok
Na východ od Banskej Bystrice, smerom pod Poľanu, ležia nízke guľaté vŕšky, kryté striedavo lesmi, poliami a najviac asi lúkami. Ale hlavne pretkané hustou sieťou ciest a chodníkov, kde sa dá do nekonečna blúdiť, najlepšie na bajku. Pod kolesami väčšinou šotolina, neveľa technických pasáží, rýchle a komfortné zjazdy, mierne tiahle stúpania... Ideálny kút na jarné rozjazdenie. A ukážkové počasie prvomájovej stredy nedovolilo sláviť sviatok práce celý deň len prácou, tak som aspoň popoludní na pár hodín vyrazil.   Na začiatok rozcvička pro...   Celý článok

O ničom túra

21.12.2012
Poznáte to všetci, to bezčasie medzi jeseňou a zimou... Sychravé vlhko, výhľady najviac pod nohy, všade blato, krajina sivá, depresívna... Ako zabiť víkend, keď sa nikam nechce? Človeka týždeň v robote zavretého by aj ťahalo niekam von, ale to počasie... Najlepšie sadnúť si doma a pri čaji prezerať fotky z tých krajších dní, že? Ak nie sú iné povinnosti...   Práve tie ma jednu takú „o ničom“ sobotu vyhnali na to najhorehronskejšie Horehronie, do Závadky a Pohorelej. Ale čo tam celý deň? Aspoň sa medzi tými dedinami prejdem - okľukou cez Kl...   Celý článok
Prvá októbrová nedeľa je bežcom dobre známa. Ale košických maratónov som sa nabehal do sýtosti, nechce sa mi už kvôli 3 hodinám naháňania obetovať celý víkend. A navyše keď sa ukazuje taká plnofarebná, až jesenne gýčovitá sobota ako teraz.   Je rozhodnuté, najlepší rozklus pred maratónom je celodenná túra :-) Aspoň uvidím čo to so mnou spraví v nedeľu. Bude ďalšia skúsenosť. Chvíľa posedenia nad mapami, zohľadnenie pohybu slnka po oblohe a cestovných poriadkov a plán je jasný: z Bankova po červenej na Kojšovskú hoľu a odtiaľ po modrej...   Celý článok
Ak rátame aj nultý ročník, môžme dnes skonštatovať , že do tretice všetko dobré. V sobotu 5. mája sa konal druhý ročník bežecko-cyklisticko-vodáckych pretekov pod čoraz známejším názvom - Horehronský trojboj.   V piatok do 18:00 bolo treba dopraviť bicykle a zaprezentovať sa vo vodáckom kempe v Nemeckej. To spôsobilo problémy hlavne tým zo vzdialenejších končín a pracujúcim, pre ktorých možnosť zobrať si v piatok voľno rovná sa sci-fi. Nakoniec - neboli sme jediní a tak sa všetko nejako postíhalo a čosi po siedmej už autá s prívesmi, nalože...   Celý článok
         Za všetko môže jedna fotka zavesená na internete. Bol na nej zasnežený skalný masív s výhľadom na Vysoké Tatry pri východe slnka. Vraj Skalisko (1293 mnm) - najvyšší kopec Volovských vrchov. Pred pár rokmi som tam bola, ale Tatry som veru odtiaľ nevidela. To treba preveriť! Ideálne v zime a pri východe slnka.    Neviem, či to spôsobili tie tuhé mrazy, ale na túto blbinu sa nedá nikto ukecať. Jedine Lukáš nesklamal. A keďže Lukáš má stan, je rozhodnuté. No dobre, Lukáš má okrem stanu aj ešus, mne vyhovujúce postupové tempo a hlavne v...   Celý článok
Kalendár pripomína 3. január a je preto najvyšší čas vybehnúť niekam do hôr. Rozhodnutie nakoniec padlo na moje obľúbené Veporské vrchy, na ich juhozápadnú časť – Sihliansku planinu. Aj keď tieto končiny už mám pochodené celkom slušne, v zime je to predsa o niečom inom. Predpoveď počasia sľubuje príjemné inverzné počasie. Cestou Zvolenskou kotlinou od Zvolena až po Hriňovú vládne všade naokolo hustá hmla. Dúfam, že v nadmorskej výške nad 900 m n. m. budem mať nádej aj na slnečné lúče. Počasie nesklamalo a už za Detvianskou Hutou sa hmla z...   Celý článok
Vytriasam seno zo spacáku aj z odevu, leziem zo šopy pod sedlom Burda a sledujem, ako slnko pomaly stúpa spoza Vysokého vrchu. Tak začína štvrtý deň motania po Muránskej planine - dnes ju cez Fabovu hoľu a sedlo Zbojská opustím. Zo sedla si ale spravím zachádzku a do Pohronskej Polhory sa spustím cez sedlo Chlipavica a samoty Krátke. Nebo je dnes zase modré, vyzerá to na pekný deň.   V sedle Burda seriózna križovatka, okolo prefrčí pár osobákov, prachu ako v cementárni - sucho je už riadne dlho. Kým sa začnem štverať na Fabovu hoľu, idem si ešte ob...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 37) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.